Motyw

Poślizgnięcie i upadek w miejscu publicznym

Poślizgniecie i upadek na chodniku, w galerii handlowej, na basenie w klubie czy barze.

Jeśli przyczyną doznanego urazu jest poślizgnięcie i upadek na śliskiej nawierzchni warto zadbać o to, by w możliwie najkrótszym czasie od zdarzenia zabezpieczyć dowody w celu przyszłego dochodzenia roszczeń oraz ustalić, kto jest odpowiedzialny za utrzymanie tej nawierzchni we właściwym stanie, kto odpowiada za utrzymanie czystości i porządku w tym miejscu.

Z naszego doświadczenia wynika, że wśród najczęstszych miejsc, gdzie dochodzi do poślizgnięć i upadków można wymienić: chodnik, parking, wejścia do sklepów, kiosków, punktów usługowych. Zdarzają się też wypadki na tzw. „ścieżkach na skróty”.

Okres zimowy ostatnich lat jest dość przyjazny dla właścicieli i zarządców nieruchomości, ale nie można zapominać o groźnych nawisach śnieżnych i soplach zwisających z dachów, parapetów, czy rynien. Odrywając się od podłoża mogą spowodować nie tylko szkodę na osobie, lecz także uszkodzić samochody lub innego rodzaju pojazdy.

Poszkodowany w wyniku wskazanych zdarzeń może liczyć nie tylko na odszkodowanie za pojazd, a uzyskać też inne świadczenia, jak np.:

  • jednorazowe zadośćuczynienie pieniężne mające na celu złagodzenie doznanej krzywdy;
  • zwrot wszelkich wynikłych ze zdarzenia kosztów, jak np.: koszty leczenia i rehabilitacji, koszty dojazdów do specjalistów, koszty specjalistycznych wizyt, koszty związane z lepszym odżywianiem w celu przyśpieszenia procesu rekonwalescencji, opieki sprawowanej przez osoby trzecie;
  • renta uzupełniająca, czyli comiesięczne świadczenie mające na celu wyrównanie różnicy w dochodach osiąganych przed zdarzeniem w stosunku do dochodów aktualnych;
  • jednorazowe odszkodowanie (tzw. kapitalizacja renty) z przeznaczeniem na pokrycie kosztów przygotowania do wykonywania innego zawodu w przypadku inwalidztwa będącego skutkiem zdarzenia;
  • renta na zwiększone potrzeby mająca na celu pokrycie wszelkich wydatków związanych z zakupem środków potrzebnych do poprawy stanu zdrowia osoby poszkodowanej, w tym leków, kosztów usług medycznych – wizyt lekarskich, rehabilitacji, kosztów opieki, a w przypadku utraty pracy, zwrot utraconych zarobków.

Chcąc skutecznie dochodzić roszczeń odszkodowawczych warto gromadzić następujące informacje i dokumenty:

  • imiona, nazwiska, adresy i numery telefonów świadków zdarzenia,
  • dane osób udzielających pomocy medycznej;
  • notatkę policyjną lub straży miejskiej;
  • dokumenty obrazujące przebieg procesu leczenia i rehabilitacji,
  • jeśli to możliwe, warto wykonać na miejscu zdarzenia (bezpośrednio po jego zaistnieniu) dokumentację fotograficzną wskazującą na stan nawierzchni, miejsce zdarzenia oraz ogólną sytuację w tym miejscu;
  • wszelkie faktury (najlepiej imienne) i paragony oraz bilety dokumentujące koszty leczenia, rehabilitacji, zakupu leków, wykonania diagnostyki laboratoryjnej czy obrazowej, za zakup sprzętu ortopedycznego lub rehabilitacyjnego, za wynajem urządzeń rehabilitacyjnych, za dojazdy, za wizyty domowe nie tylko specjalistów, ale także fryzjera czy opiekunki, za zrobienie zakupów, dowóz posiłków.

Dowiedz się, jak możemy Ci pomóc. Zostaw nam swój numer telefonu. Oddzwonimy.

Zostaw Swój numer telefonu, oddzwonimy

Chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat Twojego odszkodowania?

Zostaw nam swój numer telefonu, oddzwonimy.

phonelink_ring
Proszę o kontakt
lub napisz do nas - Formularz kontaktowy
Logo firmy
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem