Poślizgnięcie i upadek w miejscu publicznym
Poślizgniecie i upadek na chodniku, w galerii handlowej, na basenie w klubie czy barze.
Z naszego doświadczenia wynika, że wśród najczęstszych miejsc, gdzie dochodzi do poślizgnięć i upadków można wymienić: chodnik, parking, wejścia do sklepów, kiosków, punktów usługowych. Zdarzają się też wypadki na tzw. „ścieżkach na skróty”.
Okres zimowy ostatnich lat jest dość przyjazny dla właścicieli i zarządców nieruchomości, ale nie można zapominać o groźnych nawisach śnieżnych i soplach zwisających z dachów, parapetów, czy rynien. Odrywając się od podłoża mogą spowodować nie tylko szkodę na osobie, lecz także uszkodzić samochody lub innego rodzaju pojazdy.
Poszkodowany w wyniku wskazanych zdarzeń może liczyć nie tylko na odszkodowanie za pojazd, a uzyskać też inne świadczenia, jak np.:
- jednorazowe zadośćuczynienie pieniężne mające na celu złagodzenie doznanej krzywdy;
- zwrot wszelkich wynikłych ze zdarzenia kosztów, jak np.: koszty leczenia i rehabilitacji, koszty dojazdów do specjalistów, koszty specjalistycznych wizyt, koszty związane z lepszym odżywianiem w celu przyśpieszenia procesu rekonwalescencji, opieki sprawowanej przez osoby trzecie;
- renta uzupełniająca, czyli comiesięczne świadczenie mające na celu wyrównanie różnicy w dochodach osiąganych przed zdarzeniem w stosunku do dochodów aktualnych;
- jednorazowe odszkodowanie (tzw. kapitalizacja renty) z przeznaczeniem na pokrycie kosztów przygotowania do wykonywania innego zawodu w przypadku inwalidztwa będącego skutkiem zdarzenia;
- renta na zwiększone potrzeby mająca na celu pokrycie wszelkich wydatków związanych z zakupem środków potrzebnych do poprawy stanu zdrowia osoby poszkodowanej, w tym leków, kosztów usług medycznych – wizyt lekarskich, rehabilitacji, kosztów opieki, a w przypadku utraty pracy, zwrot utraconych zarobków.
Chcąc skutecznie dochodzić roszczeń odszkodowawczych warto gromadzić następujące informacje i dokumenty:
- imiona, nazwiska, adresy i numery telefonów świadków zdarzenia,
- dane osób udzielających pomocy medycznej;
- notatkę policyjną lub straży miejskiej;
- dokumenty obrazujące przebieg procesu leczenia i rehabilitacji,
- jeśli to możliwe, warto wykonać na miejscu zdarzenia (bezpośrednio po jego zaistnieniu) dokumentację fotograficzną wskazującą na stan nawierzchni, miejsce zdarzenia oraz ogólną sytuację w tym miejscu;
- wszelkie faktury (najlepiej imienne) i paragony oraz bilety dokumentujące koszty leczenia, rehabilitacji, zakupu leków, wykonania diagnostyki laboratoryjnej czy obrazowej, za zakup sprzętu ortopedycznego lub rehabilitacyjnego, za wynajem urządzeń rehabilitacyjnych, za dojazdy, za wizyty domowe nie tylko specjalistów, ale także fryzjera czy opiekunki, za zrobienie zakupów, dowóz posiłków.
Dowiedz się, jak możemy Ci pomóc. Zostaw nam swój numer telefonu. Oddzwonimy.